Учебни проекти за проектно базирано обучение
В основата си учебните проекти на Intel развиват социално-емоционални и технологични умения. Чрез тях едновременно се развиват и мисленето, и уменията на учениците.
Сред тях са: дизайнерско и алгоритмично мислене, симулации, моделиране, програмиране и кодиране, наука за данните, изкуствен интелект и други.
Уроците, преведени и адаптирани за българската образователна система, от март 2024 г. стават 31!
Всеки учебен проект (готов урок) включва:
материали за учителя;
материали за учениците;
форма за оценка и/или обратна връзка;
готова презентация;
документ с адаптация по изискванията на Министерството на образованието и науката.
Всички теми
Учебните ресурси…
са приложими по различни учебни предмети: биология, география, физика, химия, математика, дигитални технологии, чужд и майчин език и други;
са подходящи за тематични направления STEM, социално и емоционално учене, изкуствен интелект, роботика, медийна грамотност, екология, хуманитарни науки и изкуства.
създават нови преживявания по време на учене, които изграждат когнитивни и „меки” умения на учениците;
ефективно включват дигиталните технологии и дават примери от истинския живот чрез реални казуси и проблеми;
могат да се използват в присъствено, дистанционно и хибридно обучение, както и за работа по модела „обърната класна стая” в учебните часове или извънкласно;
са групирани по сложност и „водещ учебен предмет”, което ги прави подходящи за учители и ученици от всеки образователен етап и без предварителна подготовка.
Адаптиране на уроците
С помощта на от над 15 български учители, представляващи различни сфери и образователни етапи, уроците са синхронизирани с изискванията на Министерството на образованието и науката. Готовите учебни ресурси се разпределят по клас, учебен предмет и „степен на съвместимост“. Предвид интердисциплинарното си естество, един урок може да бъде използван по различни учебни предмети, като в някои случаи може да е нужна допълнителна адаптация. За всеки урок се предоставя файл, който детайлно описва вариантите за напасване с учебната програма.
„Работата по програмата „Умения за иновации“ промени отношението ми към преподаването от гледна точка на това да давам повече свобода на децата и да не ги ограничавам в начина им на мислене и виждане за нещата.“
Гергана Пенелова,
учител по математика в Математическа гимназия „Акад. К. Попов”, гр. Пловдив